dinsdag, november 28, 2006

Sailing the Whitsundays...

Onze voorlaatste avond op magnetic island hebben we weer op een gepaste wijze afgesloten. Op het programma stond een spelletje bowlen, weliswaar met een kokosnoot. De sfeer zat er al snel in en het doel was om bij de eerste 5 te komen. Daarna werd het moneytime. Onder onze pseudoniemen Ronnie King (Tom), Bernard Clochard (Bert) en Peter Reetveter (Steven) trachtten we zoveel mogelijk kegels omver te smijten. Ronnie en Will slaagden er in om bij de beste 5 te komen en mochten dan ook voor de jugs of beer spelen. En jawel, door de vele missers slaagde Ronnie er in om de 20 dollar bartap te winnen. Deze werd dan ook schoon opgesoupeerd onder de vorm van 2 jugs. Een ideale afsluiter van de avond!

De volgende dag werd ingezet met een zwempje en wat zonnen om dan in de namiddag de plaatselijke zoo de bezoeken. We konden er een kleine killerkrokodil (zout water) vasthouden, net als de blauwtonghagedis. Verder zagen we de grote zoetwaterkrokodielen, hielden we een python vast en zagen we koala's en walibi's. Kers op de taart was de knuffel met de koala's. Volledig in de trend van de vorige avonden, deden we opnieuw mee met de plaatselijke animatie. Deze keer was het 'name the tune', het raden van de titel en uitvoerder van videoclips op basis van de eerste 10 seconden. Te veel plaatselijke groepen zorgden ervoor dat we deze keer niet meededen voor de prijzen. Helaas pindakaas!

Na Magnetic Island trokken we met de Greyhound bus verder zuidelijk richting Airlie Beach. Na 5 uur op de bus kwamen we aan het busstation en wie stond er daar te blinken? Den Chad gedomme! (Den Chad deed samen met ons de Milford Track in Nieuw Zeeland). Hij kwam een vriend van hem opwachten die ook op onze bus zat en kon -net als wij- zen ogen niet geloven toen we mekaar zagen. Wat is de wereld toch klein... Later op de avond nog lekker pintjes gedronken samen met hen en Jen en Chris, 2 canadezen die we op de bus leerden kennen.

Alle backpackers komen naar Airlie Beach om 1 en dezelfde reden: om te gaan zeilen in de Whitsunday Islands, een eilandengroep met de mooiste en witste stranden van de wereld... Dat konden wij uiteraard niet aan onze neus laten voorbij gaan! Onze boot was de Avatar, een trimaran van 18 meter lang om U tegen te zeggen. Zaterdagmorgen om 9u werden we verwacht om de 3 daaropvolgende dagen de Whitsundays te gaan verkennen. Na een korte introductie van de schipper en de kennismaking met de mede opvarenden (25 in totaal) staken we gezwind van wal. Na een half uurtje waren we uit de baai en kon het echte werk beginnen, met 10 man/vrouw trokken we het hoofdzeil op en wijle weg...

Na goed 3 uur varen kwamen aan op het strand der stranden: 'Whitehaven Beach'. Nog nooit hebben wij zo'n prachtig strand gezien met zand zo wit en zo fijn en het helderste water dat je maar kan inbeelden! We spendeerden de middag al zonnend en genietend tot het tijd was om terug aan boord te gaan voor het avondmaal. Na het diner speelden we nog wat spelletjes en kropen we in onze hut voor een welverdiende nachtrust.

De volgende morgen begonnen we de dag met een heerlijke duik en na een stevig ontbijt lichtten we het anker en voeren we naar Tongue bay. Daar stond een kleine wandeling op het programma naar de top van een heuvel. Dit leverde prachtige uitzichten op van de omliggende baaien. Het was weer genieten.

Ondanks de matige wind trokken we de zeilen weer op om richting Hook Island te zeilen om te gaan snorkelen. De Whitsundays maken deel uit van het Great Barrier Reef dus we konden ons verwachten aan prachtige onderwaterspektakels. We zagen schitterende koralen en alle soorten visjes van 10 cm tot 1 meter! We hadden een onderwatercameraatje gekocht en kunnen nu natuurlijk niet wachten om de ontwikkelde foto's te zien! Na het snorkelen gaven we met de boys nog wa show door om ter spektaculairst van de boot te jumpen.

Uiteraard kon een fenomenale zonsondergang niet ontbreken om het plaatje volledig te maken! Eenmaal de zon onder was kwamen de sterren boven. De ene vallende ster na de andere schoot door de hemel en met zen allen lagen met open mond naar boven te staren...Op de koop toe zagen we nog een maansondergang ook. Bizar maar wel mooi om zien!

Dag 3 begon terug met een ochtendduikje en een lekker ontbijtje. Daarna zetten we koers naar een ander eilandje om nog wat te snorkelen en te zonnen. De omgeving was weer idyllisch want het leek echt gewoon een strand midden in zee, want het eilandje was maar een scheet groot. Het werd snel hoogtij en tegen de middag werd besloten om koers te zetten richting Airlie. Tegen 16u kwamen we terug aan in de haven en de crew had nog een leuke verrassing in petto: ze hadden een tafel gereserveerd in een plaatselijke kroeg waar we enkele kannen bier gingen krijgen!

Alle andere zeilers waren ook aanwezig, maar de Avatarbende heeft weer de show gestolen en was veruit de meest luidruchtige en meest amusante tafel. Er werd gedanst, geposeerd voor foto's en vooral verschrikkelijk onnozel gedaan. Bert en Tom hadden zich een pilotenbril aangeschaft en die waren dan ook meteen in trek bij iedereen. Johny Noxville was deze avond dan ook voortdurend aanwezig en de avond werd dan ook in Jackass-stijl verdergezet. Verschillende bars werden onveilig gemaakt en het was dan ook een avondje om in te kaderen!

Anoniem zei

hello my gorgeous belgiam boys you guys are a gong show and the avatar was great fun...

nice jugs ;)

Dat zijn nog eens party-pics! Zo ken ik u!! Mooi!

Unknown zei

jawadde!!! bootje, feestje, knap vrouwvolk...
Dik in orde, lijkt me. ;-)

man toch wat e verhalen moet ik hier lezen! Alles is daar int schoon kwadraat echt nie te doen. Sorry dat ik nu pas iet laat weten ma ge moogt gerust zijn, ik volg jullie op de voet! by the way me avonturke met me spaanse slet is al terug verleden tijd! kzou zeggen doe zo voort want kan echt nie op, echt sjiek mannekens. ciao

Iben Tommelein zei

Hey Tom,
Amai zeg, zo'n schone foto's ... hebben jullie daar ergens een prof fotograaf mee of zo? Echt prachtig wat jullie daar allemaal beleven!
Voor de rest hier alles ok, o ja , voor de Brugge voetbalfans: er wordt hier in het belgenlandje nagedacht om het nieuwe stadion te bouwen in ... Loppem ... Wie had dat ooit gedacht.
Vanessa, Filip en Iben

omer zei

nu heb ik ook een idee van de aboriginals: vriendelijk, gastvrij en vrijg(h)evig